graphic-header
Občanský kalendář » «»

říjen 2017

2017-9&clndr_act=2017-10-19
2017-11&clndr_act=2017-10-19
PoÚtStČtSoNe
1
neděle 1. října   »   1 událost
2 3
4
středa 4. října   »   2 události
Akce » Ekofilm 2017
5
čtvrtek 5. října   »   1 událost
Akce » Ekofilm 2017
6
pátek 6. října   »   2 události
Akce » Ekofilm 2017
7
sobota 7. října   »   2 události
Akce » Ekofilm 2017
8
9 10 11 12
13
pátek 13. října   »   2 události
14
sobota 14. října   »   1 událost
15
neděle 15. října   »   1 událost
16 17 18 19
20
pátek 20. října   »   1 událost
21
sobota 21. října   »   1 událost
22
23
pondělí 23. října   »   1 událost
24
úterý 24. října   »   1 událost
Akce » MFDF Ji.hlava
25
středa 25. října   »   2 události
Akce » MFDF Ji.hlava
26
čtvrtek 26. října   »   1 událost
Akce » MFDF Ji.hlava
27
pátek 27. října   »   2 události
Akce » MFDF Ji.hlava
28
sobota 28. října   »   2 události
Akce » MFDF Ji.hlava
29
neděle 29. října   »   2 události
Akce » MFDF Ji.hlava
30 31
Zůstaňte se 7.G v kontaktu »
Sítnice »

25 let Sedmé generace

Videoanketa k narozeninám 7.G.

Anketa »

Jak zatím hodnotíte rok 2017

můj životní rok

v podstatě dobrý

střídavě oblačno

špaténka, ale byly horší

stál za starou belu

Ke stažení »

Chcete mít 7.G ve svém počítači napořád? Stačí si stáhnout naše tapety, bannery či ikonky.

7.G twitter »

Sedmá generace 2/2017  »

Ekologický kompost
autor/ka: Kerdkanno 

Marie Drahoňovská

Ekologický kompost

Do Ekologického kompostu jsme opět přihodili pozoruhodné eko-události posledních dvou měsíců.

Potraviny shazují plastový kožich

Balené banány, balená jablka, balená brokolice, pytlík sem a pytlík tam… Znáte to, za chvíli si necháme zabalit hrozen vína zvlášť, aby se o sebe jednotlivé kuličky nepomačkaly. Německá firma REWE však na to jde jinak: rozhodla se šetřit s plasty a nově nabízí avokáda a batáty v biokvalitě pouze bez obalu. Pilotní projekt zavedla v osmi stech obchodech v severním Porýní. Místo sáčku budou mít na sobě avokáda a batáty laserem vypálené logo. Mezi řetězce firmy REWE patří například Billa nebo Penny. Připomeňme, že jen za loňský rok se v Německu vyprodukovalo okolo 17,8 milionů tun plastových obalů a že každý sáček se rozkládá až pětadvacet let.

Německo však není první zemí s takzvaným „natural brandingem“. Tuto metodu zavedly začátkem letošního roku například i supermarkety ICA ve Švédsku a Nature & More v Holandsku, zapojila se i britská firma Marks&Spencer...

Celý text je přístupný pouze předplatitelům. Nepatříte-li mezi jednoho z nich, můžete to napravit zde a získat tak přístup nejen k tomuto článku, ale i ke stovkám dalších, publikovaných v 7.G od roku 1991. Máte-li zájem pouze o e-verze Sedmé generace (bez předplacení tištěné 7.G), je tu pro vás e-předplatné, jehož cena se pohybuje již od 200 Kč na rok.

P.S. Jednotlivá čísla jsou dostupná v tištěné podobě na našich prodejních místech a od roku 2012 i v elektronické verzi na portálech rajknih.cz, publero.com a floowie.com.

Login pro stávající předplatitele:

Ztráta hesla Registrace

  Líbí se vám tento článek?
 
  Chcete autora finančně odměnit?
Jak mikroplatby Flattr fungují?

Okomentujte článek na facebooku...

...anebo svůj komentář přidejte zde:


Pravidla pro komentáře: Redakce Sedmé generace si vyhrazuje právo smazat příspěvek, který nemá nic společného s tématem, obsahuje vulgarismy, rasistické a xenofobní vyjadřování či jiné urážky ostatních, obsahuje spam a komerční reklamu nebo je jinak nevhodný. Porušení pravidel může mít pro uživatele za následek dočasné nebo trvalé znemožnění vkládání dalších komentářů.

Upozornění: publikovat články nebo jejich části, jakož i zveřejňovat fotografie a kresby z časopisu Sedmá generace nebo z jeho internetových stránek je možné pouze se souhlasem redakce.