graphic-header
Občanský kalendář » «»

srpen 2017

2017-7&clndr_act=2017-8-17
2017-9&clndr_act=2017-8-17
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4
5
sobota 5. srpna   »   1 událost
6
neděle 6. srpna   »   1 událost
7
pondělí 7. srpna   »   1 událost
8
úterý 8. srpna   »   1 událost
9
středa 9. srpna   »   1 událost
10
čtvrtek 10. srpna   »   1 událost
11
pátek 11. srpna   »   1 událost
12
sobota 12. srpna   »   1 událost
13
14 15 16 17 18
19
sobota 19. srpna   »   1 událost
20
21 22
23
středa 23. srpna   »   1 událost
24
čtvrtek 24. srpna   »   1 událost
25
pátek 25. srpna   »   1 událost
27
neděle 27. srpna   »   1 událost
29
úterý 29. srpna   »   1 událost
30
středa 30. srpna   »   2 události
Akce » Genius loci
31
čtvrtek 31. srpna   »   2 události
Akce » Genius loci
Zůstaňte se 7.G v kontaktu »
Sítnice »

25 let Sedmé generace

Videoanketa k narozeninám 7.G.

Anketa »

Jak hodnotíte rok 2016?

stál za starou belu

špaténka, ale byly horší

střídavě oblačno

v podstatě dobrý

můj životní rok

Ke stažení »

Chcete mít 7.G ve svém počítači napořád? Stačí si stáhnout naše tapety, bannery či ikonky.

7.G twitter »

Sedmá generace 2/2017  »

Pod hladinou kýče
autor/ka: archív Veroniky Kickové (vše) 

Veronika Kicková

Pod hladinou kýče

Mohlo by se zdát, že lidová řemesla prožívají svou renesanci. S tradičními jarmarky se roztrhlo hned několik pytlů. Ruční práce a tradiční umělecké řemeslo povýšené na design pronikly až do nákupních center a hvězdičkových hotelů, kde se s nimi mohou setkat lidé, kteří by o ně jinak ani nezavadili. S hand made výrobky úspěšně obchoduje hned několik velkých internetových obchodů, skupiny podobného zaměření na sociálních sítích čítají i přes dvacet pět tisíc členů. Jde ale skutečně ještě o lidové řemeslo?

Být „lidovým“ řemeslníkem není nic snadného. Rozpor vzniká hned na začátku. Předměty denní potřeby, které dnes vyrábíme z přírodních materiálů a ručně, jsou spíš věcí jistého luxusu nebo životního postoje. Trh se také pomalu, ale jistě sytí. Většina výrobků vydrží opravdu věky, kdo si dal ušít kvalitní kabát nebo boty, ještě dlouho nebude potřebovat jiné. Ale především i v tomto oboru jsou dávno pryč doby, kdy se zboží prodávalo samo.

Reklama a image se staly něčím tak zásadním, že mnozí moji kolegové stráví fotografováním svých výtvorů, psaním článečků a popisů a diskusemi na internetových fórech významnou část své pracovní doby. Potřeba na sebe upozorňovat a být jiný mezi záplavou konkurentů je nejvýraznější při on-line prodeji, kde se ztrácí možnost skutečného a osobního kontaktu se zákazníky jako s lidmi. Mezi tisíci položek na Sashe (slovenská obdoba Fleru) není le...

Celý text je přístupný pouze předplatitelům. Nepatříte-li mezi jednoho z nich, můžete to napravit zde a získat tak přístup nejen k tomuto článku, ale i ke stovkám dalších, publikovaných v 7.G od roku 1991. Máte-li zájem pouze o e-verze Sedmé generace (bez předplacení tištěné 7.G), je tu pro vás e-předplatné, jehož cena se pohybuje již od 200 Kč na rok.

P.S. Jednotlivá čísla jsou dostupná v tištěné podobě na našich prodejních místech a od roku 2012 i v elektronické verzi na portálech rajknih.cz, publero.com a floowie.com.

Login pro stávající předplatitele:

Ztráta hesla Registrace

  Líbí se vám tento článek?
 
  Chcete autora finančně odměnit?
Jak mikroplatby Flattr fungují?


  Související články:

Okomentujte článek na facebooku...

...anebo svůj komentář přidejte zde:


Pravidla pro komentáře: Redakce Sedmé generace si vyhrazuje právo smazat příspěvek, který nemá nic společného s tématem, obsahuje vulgarismy, rasistické a xenofobní vyjadřování či jiné urážky ostatních, obsahuje spam a komerční reklamu nebo je jinak nevhodný. Porušení pravidel může mít pro uživatele za následek dočasné nebo trvalé znemožnění vkládání dalších komentářů.

Upozornění: publikovat články nebo jejich části, jakož i zveřejňovat fotografie a kresby z časopisu Sedmá generace nebo z jeho internetových stránek je možné pouze se souhlasem redakce.