S greenwashingem se roztrhl pytel a ani Česko — jeden z nejzarputilejších skeptiků vůči ekologickým trendům, nezůstává pozadu a zelená. Přinejmenším ve slovech, slibech a kampaních. Recyklovaný obal však často jen maskuje škodlivé praktiky a uhlíková neutralita zůstává spíš marketingovým heslem než realitou. Greenwashing, který byl u nás dlouho na okraji, dnes proniká do strategií firem, institucí i značek, jež se chtějí svézt na vlně udržitelnosti. Jak se u nás z lakování na zeleno stala běžná praxe a jak konkrétně se to v posledních letech projevuje?
Článek si můžete přečíst v časopise Sedmá generace 3/2025.
Předplaťte si Sedmou generaci na https://sedmagenerace.cz/obchod/.
Projekt se uskutečnil za finanční podpory statutárního města Brna.

Pravidla pro komentáře: Redakce Sedmé generace si vyhrazuje právo smazat příspěvek, který nemá nic společného s tématem, obsahuje vulgarismy, rasistické a xenofobní vyjadřování či jiné urážky ostatních, obsahuje spam a komerční reklamu nebo je jinak nevhodný. Porušení pravidel může mít pro uživatele za následek dočasné nebo trvalé znemožnění vkládání dalších komentářů.
Upozornění: Publikovat články nebo jejich části, jakož i zveřejňovat fotografie a kresby z časopisu Sedmá generace nebo z jeho internetových stránek je možné pouze se souhlasem redakce.

Napsat komentář