Firma Dove slaví dvacet let od spuštění své kampaně Skutečná krása – ve skutečnosti jde ale o dvacet let „skutečných škod“ pro přírodu i ženy. Dlouhá léta se Dove prezentoval jako průkopník inkluzivní reklamy v oblasti péče o tělo a pleť. Najednou, před dvěma dekádami, se v reklamách objevily ženy všech tvarů, velikostí a odstínů pleti a Dove byl za to oslavován. Když kampaň Skutečná krása začínala, působila nadějně. Po předchozích kauzách spojených s rasismem značka konečně ukazovala rozmanitost a podporovala pozitivní vztah k tělu – přesně to, co si mnoho žen přálo vidět. Nyní je ale zřejmé, že šlo hlavně o PR trik a způsob, jak přesvědčit zákazníky, že Dove skutečně stojí na straně žen. Mateřská společnost Dove – Unilever mezitím zůstává jedním z největších producentů plastů na světě a pokračuje v poškozování přírody i ohrožování zdraví žen a dětí.
Článek si můžete přečíst v časopise Sedmá generace 5/2025.
Předplaťte si Sedmou generaci na https://sedmagenerace.cz/obchod/.
Projekt se uskutečnil za finanční podpory statutárního města Brna.

Pravidla pro komentáře: Redakce Sedmé generace si vyhrazuje právo smazat příspěvek, který nemá nic společného s tématem, obsahuje vulgarismy, rasistické a xenofobní vyjadřování či jiné urážky ostatních, obsahuje spam a komerční reklamu nebo je jinak nevhodný. Porušení pravidel může mít pro uživatele za následek dočasné nebo trvalé znemožnění vkládání dalších komentářů.
Upozornění: Publikovat články nebo jejich části, jakož i zveřejňovat fotografie a kresby z časopisu Sedmá generace nebo z jeho internetových stránek je možné pouze se souhlasem redakce.

Napsat komentář