Objev jedenáctiletí

3. září 2008 /
Dlouhých 11 let existence SG trvalo, než nám cestovatel Holub (Petr) zvěstoval, že za oceánem funguje pobočka Sedmé generace.

Burlingtonská firma Seventh Generation už totiž nějaký ten pátek (cirka 20 let) vyrábí ekologicky příznivější („netoxické, biodegradabilní, hypoalergenní“) zboží. Na stránkách www.seventhgeneration.com najdete celý sortiment od pracích prášků, čističů koberců, 100% recyklovaných toaleťáků až po bezchlórové tréninkové kalhotky pro děti. Na všech etiketách pak stojí čtenářům SG povědomý citát „V každé naší úvaze musíme zohledňovat dopad našich rozhodnutí na následujících sedm generací“ převzatý z Velkého zákonu Irokézské konfederace. Kromě koupě jste vyzváni přidat se k Národu Sedmé generace nebo k řadě environmentálně zodpovědných aktivit typu 20/20 by 2010 (tedy redukce 20% emisí CO2 a 20% výroba energie z obnovitelných zdrojů v USA do roku 2010). Inu když dva dělají (skoro) totéž…

Každopádně dříve než si našeho periferního časopisu všimne zakladatel Seventh Generation a mimo jiné člen vedení amerických Greenpeace Jeffrey Hollender (a obratem nás poctí netoxickými sponzorskými dary), což takhle vyhlásit soutěž: kdo prokáže, že koupil výrobek naší jmenovkyně, dostaně číslo SG zdarma. (A pak že jsme na štíru s tím green marketingem…)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pravidla pro komentáře: Redakce Sedmé generace si vyhrazuje právo smazat příspěvek, který nemá nic společného s tématem, obsahuje vulgarismy, rasistické a xenofobní vyjadřování či jiné urážky ostatních, obsahuje spam a komerční reklamu nebo je jinak nevhodný. Porušení pravidel může mít pro uživatele za následek dočasné nebo trvalé znemožnění vkládání dalších komentářů.

Upozornění: Publikovat články nebo jejich části, jakož i zveřejňovat fotografie a kresby z časopisu Sedmá generace nebo z jeho internetových stránek je možné pouze se souhlasem redakce.

Sedmá generace 3/2024 vychází v 2. polovině června.