Vaše ohlasy

19. srpna 2016 /
foto: archiv F

Co jste nám v poslední době napsali?

Michaela Zemková — Praha — národní park zpřetrhaný ulicemi (7.G 3/2016)

Skvělý článek, a vůbec celé číslo se obzvláště vydařilo. Jan Doležal, Praha, @jandolezal

Dominik Grohmann — Zapomenuté ovocné poklady (7.G 3/2016)

Jsem optimista! Ekonomové, které neslyšíme v ČT, vážně argumentují, že globalizace zvolna končí. Trend je lokalizace. Ta by mohla být omezením pro korporátní maloobchodní řetězce, které potřebují takové ovoce, jaké popisuje autor — homogenní, chemicky ošetřené kvůli nemocem a přepravě. Papilio, Otrokovice

Měly by se vysazovat nové a nové stromky i ve volné přírodě, jako to bývalo v dávných časech. Nyní jich ubývá a je to škoda. I na zahradách lidé raději vysazují samé okrasné stromy a keře než stromy ovocné. Jednou budou litovat, když se nebudou moci zakousnout do chutného domácího ovoce. Starší generace by tu mladší měla učit vysazovat pro budoucnost. Ludmila Vaněčková, Benátky nad Jizerou

Vlastimil Karlík — Polsko proti větru (7.G web)

Využívání biomasy přímo vede ke změně klimatu. Deštné pralesy se likvidují a místo nich se sází palma olejná nebo dokonce biomasa na výrobu elektřiny. Vždyť je to návrat do pravěku průmyslu. Viz petice na www.rainforest-rescue.org. A „kůrovcové dřevo“? Vůbec bych se nedivil, kdyby někdo, kdo je na tom zainteresován, začal tajně dovážet kůrovcem napadené stromy do chráněných oblastí, aby zvýšil zisk… Miloš Petráček, Česká Skalice

Dominika Grohmann — Waldorf: tato škola není pro každého (7.G 1/2016)

Tak nevím, jestli jsem ráda, že na toto téma, tedy waldorfskou pedagogiku, také došlo… Pár let jsem ve waldorfské škole pracovala (nyní jsem na mateřské) a studuji seminář pro waldorfské učitele, takže vím, jak těžké je proniknout do jejího „zákulisí“. Také ale vím, co znamená waldorfská škola pro děti, své děti bych po zkušenostech do jiné školy nedala. Jistě, hodně vždy záleží na osobnosti pedagoga. Ale waldorfská pedagogika je opravdu „šitá dětem na míru“ a hlavní snahou každého učitele je (mělo by být) poznat osobnost každého jednotlivého dítěte, přičemž samotné učení je hlavně věcí vztahu a zájmu. Jsem svědkem léčebného účinku tohoto přístupu na některé děti, které do waldorfské školy přecházejí mnohdy v průběhu roku z klasiky, protože tam už to s nimi „nebylo k vydržení“. Ano, chci se tímto Steinerovy pedagogiky zastat, protože z článku některé věci vyznívají negativně a některé jsou nepochopené. Bohužel nemám tolik času a zatím ani tolik pochopení, abych zde jednotlivé osvětlila. Za tento článek tedy nemohu poděkovat, nicméně je vidět, že se autorka opravdu snažila a chápu, že jistý odstup je potřeba. Ovšem aby získala patřičnou objektivitu, musela by se v prostředí waldorfské pedagogiky pohybovat delší dobu. Pravdou je, že nic není pro všechny, a tak to má být. Kristýna Kubů, České Budějovice

Dominik Grohmann — Poroučet sněhu (7.G 6/2015)

Váš text Poroučet sněhu se mi moc líbil, tak si dovoluji vám napsat — vlastně chci jen napsat, že se mi text líbil.Líbil se mi proto, že nechává odborníkům jednotlivé technické aspekty (od konkrétní ochrany přírody přes ztráty vody po znečištění atd.) a zabývá se problémem obecně. A dobře napsáno.Já jsem se do toho (po pár letech „pozorování“) aktivně vložil vlastně až tuhle zimu a už jsem musel čelit i obvinění, že pokud chceme regulovat (= omezovat) výstavbu sjezdovek a zasněžování, bereme obyvatelům hor obživu. To je také součást toho obecného problému. Můj obor jsou ovšem řeky, jakost vody a tak dále.J. Flousek připravuje dlouhý článek do Opera Corcontica, tam bude o věci téměř vše. S pozdravem Josef K. Fuksa, VÚV TGM, Praha.

Kateřina Jančaříková — Pedagogika pod širým nebem (7.G 1/2010)

Mám vnuka, má 7 rokov, od jari pracuje v záhrade. Trvá to už 4 roky: rýluje, uhrabáva, seje mrkvu a petržlen, sadí hrach, potom priesady… okopáva, pretrháva, a hlavne sa teší, kedy bude môcť ochutnať plody svojej práce… Nevie sa dočkať, kedy už zase bude jar a bude zase pracovať v záhrade… Peter Gallo, Piešťany

Vzkazy redakci:

Přeji hodně štěstí Sedmé generaci. Máte ve mně sice jen jednu předplatitelku, ale vězte, že každé číslo si přečte ještě několik dalších lidí. Držte se. Lucie Drechselová, Praha

Psát nám můžete na e-mailsgenerace@hnutiduha.cznebo na adresy redaktorů (prijmeni@sedmagenerace.cz), pod články na webu, na nášfacebookový profil,twitterový účetnebo na adresu Hnutí DUHA — Sedmá generace, Údolní 33, Brno 602 00. Děkujeme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pravidla pro komentáře: Redakce Sedmé generace si vyhrazuje právo smazat příspěvek, který nemá nic společného s tématem, obsahuje vulgarismy, rasistické a xenofobní vyjadřování či jiné urážky ostatních, obsahuje spam a komerční reklamu nebo je jinak nevhodný. Porušení pravidel může mít pro uživatele za následek dočasné nebo trvalé znemožnění vkládání dalších komentářů.

Upozornění: Publikovat články nebo jejich části, jakož i zveřejňovat fotografie a kresby z časopisu Sedmá generace nebo z jeho internetových stránek je možné pouze se souhlasem redakce.

Sedmá generace 2/2024 vychází v 2. polovině dubna.