Loutkový výprodej

28. května 2008 /

O greenwashingu jsme psali v letošním prvním čísle. Všechny ty háčky, které se skrývají za eko- a bioprodukty. A zdá se, že je to opravdu všude kolem nás. Předevčírem jsem si v sámošce naproti koupil biobanány zabalené v igelitovém pytlíku. Dovezené z Ekvádoru. Přes Hamburk. Chutnaly tak nějak normálně a stály 38 korun kilo (viz fotka),

Na několik „ekobanánů“ semtam ušetřím, na ekologické auto ani náhodou. Každopádně, Ford to rozjel ve velkém a vozítko, které nabízí, není rozhodně žádný bumbrlíček. Je prý ekologický a na jeden galon ujede celých třicet šest mil. Pokud si to přepočítáme z amerických jednotek na naše, je to šest a půl litru na sto kilometrů. Auťák jako tank. A greenwashing jak když vyšije.

Být zelený není opravdu snadné – platí to pro výrobce biozboží, členy tuzemské zelené strany a v té reklamě si to dokonce prozpěvuje žába. Vlastně žabák jménem Kermit ze seriálu Muppet Show. Taková zelená loutková celebrita, něco jako Jů ze Studia kamarád. V televizi vystupuje už od padesátých let a na stará kolena tedy takhle dopadl. Když se loutka dostane do špatných rukou, asi to ani jinak dopadnout nemůže: prodají vás do reklamy jen to hvízdne.

Když jsou loutky v dobrých rukou, může to vypadat třeba takhle:

Ale pozor – je to návykové! Když jsem to viděl, musel jsem si to pustit ještě jednou a pak ještě a ještě, třeba ve verzi s Barrackem Obamou a Hillary Clintonovou:


Hilary Obama Mahna Mahna – Watch more free videos

Žádné varování ministerstva zdravotnictví ale dole nebylo. Snad to nezanechá trvalé následky 🙂

Je to vlastně přesně ten typ písničky, v jejímž rytmu se dá vesele dohopkat přes ulici do obchodu a bezmyšlenkovitě hodit do košíku biobanány. Zaplatit, sníst a pytlík zahodit. Maná maná! A hlavně nepřemýšlet…

Pak si zkuste ještě jednou pustit reklamu na toho Forda.

A pak se zamyslete: pořád ještě vesele hopkáte? A kam vlastně? A co že to kdysi znamenala mana?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Pravidla pro komentáře: Redakce Sedmé generace si vyhrazuje právo smazat příspěvek, který nemá nic společného s tématem, obsahuje vulgarismy, rasistické a xenofobní vyjadřování či jiné urážky ostatních, obsahuje spam a komerční reklamu nebo je jinak nevhodný. Porušení pravidel může mít pro uživatele za následek dočasné nebo trvalé znemožnění vkládání dalších komentářů.

Upozornění: Publikovat články nebo jejich části, jakož i zveřejňovat fotografie a kresby z časopisu Sedmá generace nebo z jeho internetových stránek je možné pouze se souhlasem redakce.

Sedmá generace 2/2024 vychází v 2. polovině dubna.